Selin’in Evi’nde bir tek kuş sütü eksik Selin’in Evi’nde bir tek kuş sütü eksik
  Selin Solmazer, Çeşme’de 5 dönümlük enginar tarlasındaki evi restorana dönüştürmüş. Kahvaltı ağırlıklı mekanda, aklınıza ne gelirse size organik ürünlerden ev yapımı olarak sunuluyor... Selin’in Evi’nde bir tek kuş sütü eksik

Hayallerinin peşinde koşan insanları seviyorum. Selin Solmazer de öyle biri. Özel bir şirkette çok önemli bir pozisyonda çalışırken istifayı basıyor ve hayallerini gerçekleştiriyor. Yolunuz düşmemişse büyük kayıp. Çeşme’nin Ovacık’ında bir mekan Noni’s House. Kahvaltı konusunda en iyi 10 arasında yer alan mekanın sahibesi Selin Solmazer; yaz kış yaşadığı evi 4 sene kadar önce restorana dönüştürmüş. Sadece yerli değil, yabancı da ciddi müşterisi -onun söylemiyle misafiri-  oluşan Noni’s House, kapıda sizi karşılayan can dostları eşliğinde bahçesine dalıp, kendi evinizmiş gibi verandaya ya da tahta masalara kurulup mükellef kahvaltınızı ya da şarap eşliğinde yemeğinizi kuş cıvıltıları altında yiyebileceğiniz bir mekan. Sakız’ın tam karşısında yer alan üzüm bağlarının içinde rengarenk butik bir bağ evi.

Niye Selin’in Evi değil de Noni’s House?

“Hiç içkiye dayanaklı insan değilim. Bir gün eşimle bir akşam yemeği yiyoruz. Daha ikinci kadehi kaldırdım, Toni diyeceğime Noni dedim. Tuncer’e, yurt dışında çok iş yaptığı için herkes Toni derdi, ben dahil. Dilim dönmedi ve ‘Hadi Noni şerefe” dedim, ismim Noni kaldı. Köpeğimize, evimize her şeye o günden bu yana Noni adını veriyoruz. Noni aşağı, Noni yukarı…”

Selin Solmazer 1974 İzmir doğumlu. Anne Boşnak göçmeni, baba Girit göçmeni. Karadeniz Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği’nden mezun. Çeşme’de eşiyle tanışıyor ve hayallerinin projesini hayata geçiriyor.

“Eşimle beraber olduktan sonra Ovacık’ı keşfettim. Bu kadar güzel bir yer ve fiyatlar da o dönem iyi. Her İzmirli’nin Çeşme’de yazlığı var ama burası hem kış hem yaz için ideal. Ailemin Cunda adasında yazlığı var ve hep yazlarım orada geçti. Zeytinliklerimiz var ve arada sırada hala gidiyorum. Çeşme’de de bir yerim olsun hep istemiştim zaten. Her hafta sonu geliyordum. Enginar tarlası olan bu 5 dönüm arsayı 2003’te aldıktan sonra evimizi yaptık. İşten ayrıldım, o kadar huzur dolu bir hayat vardı ki burada. Resmen doğasına aşık oldum. Eşim de, ben de çok severiz insan ağırlamayı. İstanbul’dan, oradan buradan insanlar gelirken, işte manzara güzel, hava güzel, Sakız adası güzel derken ablam Sema ile ‘Buraya kahvaltı yeri açalım’ dedik. Eşim hiç istememesine ve ‘Hayatımız değişecek, gelen giden çok olacak” demesine rağmen Noni’s House’u açtık. O gün bugündür işimizi yapıyoruz.”

“Kısa sürede en iyi kahvaltı mekanları arasına girmenin ardında ne yatıyor?”

“Beğenmediğim hiçbir ürünü masaya koymuyorum. Başarıyı seçici olmamıza ve her şeye özen göstermemize bağlıyorum. Kaliteye çok önem veriyorum. Müşteriler misafirimiz. Kısa sürede çok güzel dostluklar kuruldu. Yapıyorum, sunuyorum, hizmet  samimiyetle birleşince güzellik oluyor. Ayrıntıya çok önem veriyorum. Doğaya zarar vermeden burayı işletiyorum. İnsanlar toprağa baksınlar istiyorum. Bir şeyi dalından koparıp masaya getirmenin mutluluğunu tatsınlar istiyorum.”

“Sadece kahvaltı yok. Yemek de var”

“Ama gündüz yemeği. Şaraplı etli yemekler. Ekmekleri de kendimiz yapıyoruz. Akşam yemeği özellikle istemedim. Kahvaltıya genelde aileler gelir ama akşam yemeğine kimin geleceği meçhul. Erkek yok yanımızda. Kendimi savunamam kavga çıktığında mesela. Sadece akşam grup yemekleri ve workshopları kabul ediyorum.”

Ovacık köyünün ovalarında yer alan bir cevher Noni’s House’da şirin mi şirin bir evin mutfağından çıkan kahvaltılar, börekler, tatlılar ve atıştırmalıklar parmaklarınızı yedirtiyor. Ev yapımı reçeller, tereyağları, zeytinler, peynirler, yumurtalar, menemenler, börekler, çiçek şeklinde pişiler ile kahvaltı sofrasında bir tek kuş sütü eksik. 70 kişiye aynı anda hizmet veren mekanda her şey organik ve ev yapımı. Muhteşem lezzette içecekler, başka hiçbir yerde bulamayacağınız tatlılar, özel eti, ekmeği ve dip sosu ile “Noni’s Burger” da var menüde. Dekorasyon ve bahçede yer alan dilek ağacı hemen dikkati çekiyor. Tüller, kendinizi masaldan bir evdeymişsiniz gibi hissetmenizi sağlıyor.

Selin Solmazer’de aileden gelen güzel yemek yapma meziyeti var. Klasik tarifleri değiştirip üzerinde oynayarak yeni lezzetler keşfetmek onun için mutluluk sebebi. Et yemeden doymayanlardan. Evde etli yemek yapar, balığı dışarda yer. Yoğurt canavarı. Günde en az iki porsiyon en yağlısından tava yoğurdu yer. Enginara bayılır, bamyayı sevmez. Brokoli yaprağından yaptığı etli sarma, lor kurabiyesi, menemeni, arapsaçlı pişisi, Burbur Ali kabağı ve gelincik şerbeti size sunacaklarından birkaçı. Hobileri arasında taş boyamak, dikiş dikmek, örgü ve dantel de var ve bunlara her gün yenileri ekleniyor. Bol bol seyahat ediyor. Özellikle yurt dışına gidiyor. Geçen sene Şeysellere ve Miami’ye gitmiş. Gittiğinde de en az bir ay kalıyor. Kazandığını seyahatlere harcıyor desek yalan olmaz. Oralardan aldığı çeşitli dekoratif parçalardan oluşan koleksiyonu var. Kitapta önceliği biyografi ve tarih. Müzikte ise jazz ve klasik. TV dizilerinden favorisi Kara Sevda. Spor olarak bisiklet, yüzme ve yürüyüş. Fenerbahçe taraftarı. 99 ayakkabısı var ve sayı her geçen gün artıyor. Bakmak için bile ayakkabı alır. Koç burcu. Lider, sabırsız ve  işinde mükemmel olmak isteyen biri.

Selin Solmazer’den çiçek pişi tarifi

• 2.5 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yumurta
  • Alabildiğince yoğurt

Hepsini karıştırıp yumuşak ama ele yapışmayan hamur haline getiriyoruz. Unlanmış tezgahta merdane ile ince açıyoruz. Çiçek şeklindeki kurabiye kalıbı ile hamuru parçalara ayırıyoruz. Kızgın yağda puf puf olana dek kızartıyoruz. Altına havlu kağıt koyduğumuz bir kaseye çıkarıp, sıcak sıcak servis ediyoruz.