Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi çevresindeki gelişmelere ilişkin Türk gemilerinin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, sürecin ilk andan itibaren ilgili kurumlarla koordinasyon içinde yürütüldüğünü belirtti. Yapılan bilgilendirmeye göre, bölgede bekleyen toplam 15 Türk gemisinin tamamı emniyetli şekilde çıkış yaptı. Gemilerin bölgeden ayrılış sürecinin güvenlik önceliğiyle gerçekleştirildiği aktarıldı.
TİCARİ FAALİYETLER VE PERSONEL DURUMU
Açıklamada, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ticari faaliyetlerini sürdürmesi nedeniyle ayrılma talebinde bulunmadığı ifade edildi. Ayrıca bölgede görev yapan toplam 99 Türk personelin faaliyetlerine devam ettiği bilgisi paylaşıldı.
(Gerçek Gündem)