Yerel Yönetim Haberleri

Bornova’da gece yarısı denetim: 15 işletme tek tek incelendi

Bornova Belediyesi, vatandaşların sağlıklı ve güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla fırın denetimlerini sürdürüyor. Son olarak 2 bölgede gerçekleştirilen kontrollerde 15 fırın detaylı incelemeden geçirildi

Abone Ol

Bornova Belediyesi, ilçede faaliyet gösteren fırınlara yönelik denetim çalışmalarını sürdürüyor. Vatandaşların tükettiği ekmek ve unlu mamullerin sağlıklı koşullarda üretilmesini amaçlayan denetimlerde işletmelerin üretim süreçleri detaylı şekilde incelendi. Zabıta ekipleri tarafından gerçekleştirilen son denetimlerde Yeşilova Mahallesi başta olmak üzere 15 fırın kontrol edildi. İşletmelerin hijyen koşulları, ruhsat durumları ve üretilen ekmeklerin gramajları tek tek denetlendi.

KURALLARA UYMAYAN İŞLETMELERE İŞLEM YAPILDI

Denetimlerde mevzuata aykırı faaliyet gösterdiği belirlenen işletmelere gerekli cezai işlemler uygulandı. Hijyen kurallarına ilişkin tespit edilen eksiklikler ise İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirildi. Ekipler, üretim alanlarının temizliği, çalışanların hijyen kurallarına uygunluğu, depolama koşulları ve ürün gramajları üzerinde ayrıntılı incelemelerde bulundu.

BAŞKAN EŞKİ DENETİMLERE KATILDI

Vatandaşların sofralarına ulaşan ürünlerin sağlıklı koşullarda hazırlanmasını amaçlayan çalışmalara Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki de katıldı. Gece başlayan ve sabahın ilk saatlerine kadar devam eden denetimleri yerinde takip eden Eşki, ekiplerden bilgi aldı ve süreci izledi.

“OLUMLU SONUÇLARI ALMAYA BAŞLADIK”

Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, gerçekleştirilen denetimlerin işletmeler üzerinde farkındalık oluşturduğunu belirterek, “Bu sabah Çamdibi ve Yeşilova bölgelerindeydik. Fırın denetimleri yaptık. Daha önce yaptığımız denetimlerde 15 fırına girdiğimiz zaman en fazla 3-4 fırının sorunsuz ve temiz olduğunu görebiliyorduk. Şimdi durum tam tersine dönmüş. İki yıl boyunca yaptığımız denetimlerde artık olumlu neticeleri almaya başladık. Bu sabah 15 fırına girdik ve sadece 4 tanesinde hijyen problemi var. Geriye kalan fırınlarımız gayet temiz ve sağlıklı koşullardaydı. Bu alanda yüzde 100 başarıya ulaşıncaya kadar denetimlerimiz devam edecek” diye aktardı.

DENETİMLERİN ODAĞINDA HALK SAĞLIĞI VAR

Bornova Belediyesi yetkilileri, yürütülen denetimlerin temel amacının işletmelere ceza kesmekten çok hijyen standartlarının yükseltilmesini sağlamak ve vatandaşların güvenilir gıdaya erişimini korumak olduğunu belirtti. Düzenli olarak gerçekleştirilen kontroller sayesinde ilçedeki fırınlarda üretim kalitesi ve hijyen standartlarında gelişim gözlendiği ifade edildi.

DENETİMLER SÜRECEK

Bornova Belediyesi, halk sağlığını tehdit eden unsurlara karşı yürütülen denetim çalışmalarının aralıksız devam edeceğini bildirdi. Yetkililer, vatandaşların güvenle tüketebileceği ürünlerin üretildiği bir kent oluşturulması amacıyla denetimlerin düzenli şekilde sürdürüleceğini kaydetti.