Ekonomi

Emeklilikte çifte maaş dönemi bitti: Yeni düzenleme maaşları kesiyor

1 Ekim 2008 sonrası sigortalı olanlar için çifte maaş dönemi sona erdi. Yeni düzenlemeye göre, emekli olduktan sonra çalışmaya devam edenlerin maaşı kesilecek. Uzmanlar, bu kurala göre emeklilik planı yapılması gerektiğini belirtiyor.

Abone Ol

1 Ekim 2008 sonrası sigortalı olarak çalışmaya başlayanlar, emekli olduktan sonra herhangi bir işte çalışırlarsa emekli maaşları kesilecek. 2008 yılındaki yasal değişiklikle hem emekli maaşı almak hem de çalışarak ikinci maaş kazanma imkânı son buldu. Bu düzenleme yalnızca 2008 öncesi sigortalılar için geçerli.

SİGORTALILAR İÇİN YENİ EMEKLİLİK PLANI GEREKİYOR

2008 sonrası sigortalılar ya emekli maaşı alacak ya da çalışmayı seçip emekli maaşlarından feragat etmek zorunda kalacaklar. Emeklilik planlarını buna göre yapmaları gerekiyor.

SGK BAŞUZMANI İSA KARAKAŞ’IN AÇIKLAMALARI

İsa Karakaş, 2008 sonrası sigortalıların sosyal güvenlik destek primi ödeyerek hem emekli maaşı almasının sona erdiğini ve bu kişilerin yalnızca bir gelir kaynağını seçebileceklerini belirtti.

2008 ÖNCESİ SİGORTALILARA ESKİ İMKANLAR DEVAM EDİYOR

1 Ekim 2008 öncesi sigortalı olanlar hem emekli maaşlarını alıp hem de çalıştıkları işyerinden maaş almaya devam edebilecekler.

(Sözcü)