Recep Tayyip Erdoğan ile Ali Zeydi arasında telefon görüşmesi gerçekleştirildi. Görüşmede Türkiye ile Irak arasındaki ikili ilişkiler ile bölgesel ve küresel gelişmeler değerlendirildi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının sosyal medya hesabından yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Irak Başbakanı Zeydi, Türkiye-Irak ilişkilerinin mevcut durumu ile bölgesel ve uluslararası gelişmeler hakkında görüş alışverişinde bulundu.
İŞ BİRLİĞİ ALANLARINA VURGU
Görüşmede Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye ile Irak arasındaki ilişkilerin yeni dönemde daha ileri seviyeye taşınmasını arzu ettiklerini ifade etti. Erdoğan, özellikle enerji, savunma sanayisi ve ulaştırma alanlarında iki ülke arasında önemli iş birliği fırsatları bulunduğunu belirterek, bu alanlardaki potansiyelin değerlendirilmesinin önemine dikkat çekti.
ZEYDİ'YE TÜRKİYE DAVETİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, görüşme sırasında Irak Başbakanı Ali Zeydi'yi kapsamlı istişarelerde bulunmak üzere Türkiye'ye davet etti. İki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik temasların önümüzdeki süreçte de sürmesi bekleniyor.