Türkiye genelinde 'kademeli normalleşme' süreci kapsamında yeme içme yerlerinin saat 07.00'den 21.00'e kadar belirlenen kurallara göre masaya servis yapılacağı kararının ardından lokanta ve kafe işletmeleri önlemlere uyarak müşterilerini ağırlamaya başladı. Sabahın ilk saatlerinden itibaren İzmir Kordon Boyu'ndaki gıda işletmelerinde masalar yüzde 50 oranında doldu. Uzun süredir evlerde kapalı kaldıktan sonra dışarda vakit geçirmenin mutluluğunu yaşayan vatandaşlardan Batuhan Yavuz (19) arkadaşlarıyla kahvaltıya geldiğini söyleyerek, "Genellikle herkes eve kapandığı için psikolojik sorunlar başlamıştı. Sonuçta gençler okula da gidemiyordu. Açılması iyi oldu. Koronavirüs vaka sayısı azaldığı için zamanı gelmişti. İnsanlar rahat edecek. Biraz daha kendimize gelebileceğiz" dedi. Cemre Oral (15), "Biz de çok bunalmış ve sıkılmıştık. Kafelerin açılması iyi oldu. Arkadaşlarımla uzun zamandır bulaşamıyordum. Onlarla bir araya gelmek iyi oldu. Mutluyum" diye konuştu. Kordon'daki gıda işletmesi yetkilisi Çağlar Tatar da önlemlere dikkat ederek hizmet verdiklerini belirterek şunları söyledi: "Müşterilerimizi ağırlamaya başladık. Pandeminin tamamen bitmesini istiyoruz. Türkiye'nin bu dertten kurtulmasını istiyoruz. Esnaf olarak en çok zorluğu biz yaşadık. İnşallah en kısa sürede aşılama süreci sona erer ve hayat normale döner. İnsanlar biraz tedirgin hastalık yüzünden. Ama ilerleyen zamanlarda müşterilerde artış olacak. Biz oturma düzenine uyuyor ve mesafeyi ayarlıyoruz. Tüm masalara dezenfektan koyuyoruz. HES kodlarını sorgulamadan müşterileri kabul etmiyoruz." İzmir'deki ticaretin merkezi olarak kabul edilen tarihi Kemeraltı Çarşısı da uzun zaman sonra en hareketli günlerinden birini yaşadı. Hem alışverişlerini yapan hem de lokantalarda oturarak yemek yiyebilen vatandaşlar pandemi önlemlerine de uydu. Tarihi Kemeraltı Esnaf Derneği Başkanı Semih Girgin, çok ciddi sıkıntılı bir dönem geçirdiklerini ifade ederek Kemeraltı'nın konutların olmadığı ve dışarıdan gelen müşterilerle ayakta kalmaya çalışan işletmelere ev sahipliği yapan bir alan olduğuna dikkat çekti. En büyük sıkıntının lokantaların ve düğün malzemeleri satan yerlerin kapalı olmasından kaynaklandığını vurgulayan Girgin, "Genelgeyle rahat nefes aldık. Kiraların, stopajların, vergilerin ve kredilerin revize edilmesini bekliyoruz. 17 gün tam kapanma ve ondan öncesi kapalı kalan esnaf mağduriyet yaşadı. Dükkanı açar açmaz işler yüzde 50 ile başlamıyor. Rahat nefes alabilmek için devletin gücünü hissetmek istiyoruz. Hazirandan temmuza kadar olan 1 aylık süreyi çok iyi değerlendireceğiz. İnsanların hala çarşıda maske mesafe ve sosyal mesafe kurallarına uyması gerekiyor. Bireysel olarak sorumluluk alınmalı" dedi. Aşılanma sürecinin de hızla tamamlanmasını beklediklerini anlatan Girgin, önümüzdeki yaz aylarının çok iyi değerlendirilebileceğini kaydetti. Lokantalar ve gıda işletmelerinin yüzde 50 doluluk oranı ile çalışabileceğini söyleyen Girgin şöyle konuştu: "Esnaf olarak kendi iç denetimimizi yapmalıyız. Maskesiz müşteriler içeri alınmayacak. Yalnızca yemek yerken maske çıkarılacak. İşletme içindeki sayı sınırlılığına dikkat edilecek. 1.5 yıldır bu süreci yaşıyoruz. Esnaf ciddi yara aldı. Bazıları kepenk kapatmak durumunda kaldı. Esnaf kendi zararıyla kendini tedavi edecek. Birçok giderden feragat edecek. Kemeraltı şehir ekonomisine ciddi katkı sağlıyor. Ama aldığımız yarayı ancak birkaç yılda telafi edebiliriz. Esnaf ailesine bakmak zorunda. Hayatta tutunmak için malını almak, kirasını ödemek, devlete sorumluluğunu yerine getirmek zorunda. Açıldığımıza seviniyoruz. Zarara ya da kara bakmıyoruz. 21.00'de kapanıyorduk, bu süre 22.00'ye uzatıldı. O bir saat bile bize mutluluk veriyor." DHA