Tarihi Kemeraltı Çarşısı'nda meydana gelen hırsızlık olaylarından geriye kalan manzaralar görenlere adeta "Yok artık" dedirtiyor. Dükkânların su sayaçları, klimaları, vantilatörleri, kepenkleri, sobalarını hedef alan hırsızlık çetesi son olarak tarihi Şadırvanaltı Camisi'ni de hedef aldı. Bir gece ansızın gelen hırsızlar cami cemaatinin abdest aldığı musluklarının tamamını yerinden söküp götürünce esnafın sabrı taştı. Yaşananlara tepki gösteren işyeri sahipleri, "Zaten uzun zamandır pandemiden ötürü kapalıydık, mağduruz. Şimdi bu olaylar yaşanınca kepenk kapatıp eve gitmeye korkar olduk" diyerek tepkisini dile getirdi.

‘YAKA SİLKTİK’

Kemeraltı Esnaf Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve çarşı esnafı Necmi Demir, üst üste yaşanan vakalar nedeniyle yaka silktiklerini belirtti ve şunları ifade etti: "Geçen hafta karşımızdaki restoranda gündüz vakti müşterinin çantası çalındı. Şahıs yakalandı, ancak cezalar caydırıcı değil. Aynı adamlar dönüp yeniden burada hırsızlık yapmaya geliyor. Yakalananlar hafifletici gerekçelerle serbest bırakılıyor. Adamın 8 tane suçtan sabıkası var, fakat yine serbest kalmış gelip burada hırsızlık yapıyor. Karşımızda organize bir hırsızlık çetesi var. Bir haftada sadece benim işyerimin bulunduğu alanda üst üste üçüncü olay ile karşı karşıya kaldık. Geçen gün de caminin musluklarını ve zincirle bağlı durumda bulunan su saatlerini çaldılar. Son olarak benim dükkana da hırsızlar girmeye kalkmış. Sabaha karşı gelip kilitleri kesmişler, demir kepenkleri keserek açmaya çalışmışlar. Çok şükür gece bekçileri hırsızları yakalamış. Artık sabrımız kalmadı, bıçak kemiğe dayandı. İzmir Valiliği ve Emniyet Müdürlüğü'ne çağrıda bulunuyoruz. Huzur timlerini geri istiyoruz. Kemeraltı'nda olaylar artıyor. Koskoca çarşıda iki kişi devriye görevi yapıyor. Burada huzurumuz kalmadı. Çarşının, yani vatandaşın ve esnafın huzuru için güvenlik güçlerinin sayısının artırılmasını talep ediyoruz. Olaylara anında müdahale edilsin. Üç aydır kapalıydık, yeni açtık ve böyle bir manzara ile karşılaşıyoruz. Zaten zor durumdayız. Çarşının ortasında hırsızlık yapıyorlar. Bu olaylar artık bir son bulsun. Yetkililerden bu konuda yardım bekliyoruz."

‘CANIMIZDAN BEZDİK’

Hırsızların mağdur ettiği bir diğer esnaf olan Kızlarağası Lokantası'nın sahibi Erdoğan Güçlü de yetkililere olayların önüne geçilmesi için çağrıda bulunarak, "Gece karşımızdaki su sayaçlarını çalmışlar. Yenisinin bağlanması için başvuru yaptık. Ancak arada geçen bu zamanda haliyle sular kesildi ve şu anda iş yapamıyoruz. Burada yemek satışı yapıyoruz fakat sularımız akmıyor. Kışın kapalıyken sobalarımız çalındı. Vantilatörlerimizi asılı olduğu demirlerinden kesip çalmışlar. Son olarak da su sayaçlarımızı götürdüler. Artık canımızdan bezdik. Bu soruna çare bulunsun. Burada hırsız girmeyen dükkan, mağdur olmayan esnaf neredeyse kalmadı" dedi. Erman Şentürk / Özel Haber