Efkan Muhtar muhtarlığındaki İzmir ASKF, maç topu dağıtmaya devam ediyor. İşleri, görevleri bu ama yine de sağ olsunlar. Emekleri için. TFF dışı hakemlik sayesinde sahaları geziyoruz, çok eksik var. Görüyoruz, yaşıyoruz. Gündeme getirmek de yarar var. Amacım üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil. Sezon içinde bu nedenle olumsuz yaşanıp, maçlar yarıda kalmasın, oynanmamazlık olmasın diye uyarıda bulunuyorum.
İĞNE İPLİK ÇANTADA
Hakem çantamız mesela. Her şey bulunurdu. İğneden ipliğe. Sağlıklı ömür diliyorum, bunu bize Talat Tokat hocamız aşıladı, işledi. Çantamızı kontrol ederdi. 'Olmaz olmaz bir şey olmaz' dememek gerek. Bir adet çengelli iğneye bile muhtaç kalınabilir. Şort yırtıldı, yedeği var ama, değiştirme imkânı ya yoksa. Şort içine mutlaka koyu renkli çamaşır giyilir. Diyoruz ya, futbol ve hakemlik yaşamın ta kendisi.
MASADA DEĞİL SAHADA ÇİZİN
Gelelim sahalara. Işıklandırma sistemi berbat mesela. Ya arızalı ya da dönmüş. Ayrıca o direkleri planlayanlara hayranım. Geniş bir şekilde sahaya yayacağına, tam orta sahaya vermişler ışığı. Sahneye assolist çıkacak sanki. Kenarlar, loş, ıssız. Gör görebilirsen. Spordan, futboldan anlayanlara dizayn yaptırsanız. Daha doğru olur. Sonra masraf çıkmaz. Sahada ne olur ne yapılır, nasıl oynanır bilmeden, oturdukları yerden çiziyorlar. Tribünlere koca koca kolon dikiyorlar, maçı izleyemediğimiz sahalar da işin bonusu.
BAYRAKLARI KİM VERİYOR ?
Köşe gönderleri de yok sahada. Kale ağları, fileler olmadan maç oynanır kurallara göre. Tabii ki de oynat oynayabilirsen. Köşe göndersiz, bayraksız maç oynanmaz. Tespiti, ispatı halinde maç tekrarlanır. Saha görevlisine soruyorum, bize vermediler, göndermediler diyor. Olanda da kırık, bayrağı yırtık. Genç hakemleri, binlerce amatör sporcuyu soğutmayın, zor durumda bırakmayın, maçlar oynanmalı.
POMPASIZ OLMAZ Kİ
Bir de her sahaya pompa konmalı. Pompasız olmaz. Muhtaç kalırsınız. Maç topunu evsahibi takım bulamadı, rakip de getirmedi. Mevcut tek top da inik, sönük. Ne olacak ? Top şart ama pompa da şart olmalı. O top şişirilmezse, sönük topla, belli bir havası, basıncı olmadan maç oynanmaz. Pazar günü mesela, her yer kapalı. Çevredeki araç sahiplerine mi muhtaç kalacaksın. Vermezler, verirlerse de sonuca göre başınıza kakarlar. Bir kere lazım olur. O da yeter. Sponsorlar, bu işi yapanlar zimmetle, hediye edebilir.
HAKEM HAKEMİ DERGAHTA BULUR
Mesleklerimiz farklı, aynı dönem hakem değiliz, kurs tarih ve yerlerimiz, hakemlik bölgemiz ayrı. Seminer, koşu, maçını izleme, yazılı mülakat sınavları olmak üzere hiçbirinde denk gelmedik, ismen tanıyoruz birbirimizi o kadar, hakemlik sayesinde. Sen kalk koca İzmir'den, aynı tarihte, aynı otobüste karşılaş. Profesyonel Tur Rehberi Büşra Sagınç, usta kaptanlarımız Mehmet Özer ile Günay Demirkıran eşliğindeki Akademic Tour Kapadokya turunda. Denk geldik Mehmet Ünal hocamızla. Hayat bu. Aslında uzunca yazmak gerek. Çok sayıda ilkler yaşadım. Anlatılmaz ki. Yazılır ve de yaşanır.
SÜPER GRUP, BU LİG İZLENİR
Karabağlar Futbol Kulübü, Limontepe Gençlik, Torosgücü, Yapıcıoğlu Başdaşspor, Yeşilyurtspor, Buca Belediyespor, Gaziemir Gençlik, Menderes Belediye Eğitimspor ile  Torbalıspor ile aynı ligde oynayacak. Doğduğum, büyüdüğüm, beni bugünlere getiren kutsal topraklarım Eşrefpaşa'mın takımı Eşrefpaşaspor'a, hepsine, herkese başarılar diliyorum. Torpil, kayırma yok bende. Takip ederseniz herkes, bu satırlarda yerini alıyor. Ünlü takımlara değil, kendinize önem ve değer verin.