Dünya

Maaş artışı yüzde 2: Starbucks çalışanları şaşkın

Starbucks, tüm maaşlı çalışanlarına yalnızca yüzde 2 zam yaptı. Çalışanlar şaşkınlık içinde. Şirket, mali yıl sonunda maaş artışlarında liyakat yerine tutarlı bir yaklaşım benimsediğini açıkladı.

Abone Ol

Starbucks, Kuzey Amerika’daki tüm maaşlı çalışanlarına bu yıl yüzde 2 oranında zam yapacağını duyurdu. Şirketin aldığı bu karar, geçmişte yöneticilerin takdirine bırakılan maaş artışlarından farklı olarak tüm çalışanları kapsamasıyla öne çıkıyor.

MAAŞ ZAMMI TÜM ÇALIŞANLARI KAPSIYOR

Alınan karar, üretim ve dağıtım sektöründeki çalışanların yanı sıra mağaza müdürleri gibi perakende sektöründeki maaşlı çalışanları da kapsıyor. Yüzde 2’lik zam miktarı, çalışanlar arasında şaşkınlıkla karşılandı.

MALİYETLER KONTROL ALTINDA

Şirket yönetimi, maliyetlerin karşılanabilmesi için yöneticilerden harcamaları kontrol altında tutmalarını istedi. Bir Starbucks sözcüsü, müşterilerin yapılan yatırımların yarattığı farkı “görüp hissettiklerini” aktardı.

İBREYİ TERSİNE ÇEVİRME HAMLESİ

Starbucks, son altı çeyrektir devam eden mağaza içi satışlardaki düşüşü durdurmak amacıyla kapsamlı bir dönüşüm sürecine girdi. İcra Kurulu Başkanı Brian Niccol, kafeleri daha misafirperver hâle getirmek, menüyü yenilemek, mağazalara daha fazla personel eklemek ve sipariş süreçlerini kolaylaştıracak teknolojiler geliştirmek için adımlar atıyor. Geçen mali yılda şirketin zayıf performansı nedeniyle çalışanlar ikramiyelerinin yalnızca yüzde 60’ını alabilmişti.

SÖZCÜ