Güncel

Tarımda dijital takip dönemi! Bakan duyurdu: B Reçete Sistemi 1 Temmuz’da başlıyor

Tarım ve Orman Bakanlığı, bitki koruma ürünlerinde “B reçete sistemi”nin 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı olarak uygulanacağını duyurdu. Bakan Yumaklı, sistemin pestisit kullanımını kayıt altına alacağını belirterek uygulamayı “Türkiye için bir devrim” sözleriyle değerlendirdi

Abone Ol

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin kullanımına yönelik yeni düzenleme kapsamında “B reçete sistemi”nin 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelinde uygulanmaya başlayacağını açıkladı.

Video konferans yöntemiyle 81 ilin tarım ve orman il müdürlerine seslenen Yumaklı, sistemin pestisit kullanımını daha kontrollü ve izlenebilir hale getirmeyi amaçladığını söyledi. Yeni uygulamayla birlikte bitki koruma ürünlerinin yalnızca kayıtlı üreticiler tarafından, belirlenen alan ve dozlara uygun şekilde temin edilebileceği belirtildi.

“REÇETE SİSTEMİ” DİJİTAL TAKİP GETİRECEK

B reçete sistemi kapsamında, bitki koruma ürünlerinin reçetelendirilmesi, satışı ve kullanım sürecinin elektronik ortamda kayıt altına alınacağı ifade edildi. Bakan Yumaklı, üreticilerin sistemde kayıtlı tarım alanları ve ürün bilgilerine göre bilimsel kriterlerle belirlenen dozlarda ilaç kullanacağını vurguladı.

81 İLDE EŞ ZAMANLI UYGULAMA

Pilot uygulamanın daha önce Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli’nde başlatıldığını hatırlatan Yumaklı, sistemin 1 Temmuz itibarıyla tüm Türkiye’de devreye alınacağını belirtti. Bakan Yumaklı, uygulamanın hızlı şekilde geliştirilebilir ve revize edilebilir bir yapıda tasarlandığını da ifade etti. Sistemin tarımsal üretimde önemli bir dönüşüm olduğunu söyleyen Yumaklı, uygulamayı “Türkiye’de pestisit kullanımında yeni bir dönem” ve “bir devrim” sözleriyle değerlendirdi.