MEMDUH GÜNEY-EGE TELGRAF-İzmir’de üç tütün fabrikasında bin 700 işçinin yaklaşık 45 gündür sürdürdüğü grev işçilerin zaferiyle sonuçlandı. İşverenle oturulan toplu iş sözleşmesi masasında işçilerin altı aylık ücret zammı tabanda yüzde 75’ten başlarken kıdem, vasıf ve sorumluluk sıfatlarına göre yüzde 150’ye kadar çıktı. Greve başlarken “Enflasyonu, asgari ücret artışlarını baz almıyoruz. Geçmişten gelen sorunlarımız var” diyerek yola çıktıklarını söyleyen Tek Gıda-İş Sendikası İzmir 7 No’lu Şube Başkanı Ömer Atabey, “Her defasında yüzde 35 küçüldük. Ücretler tabanla birleşmiş tek ücret tipine dönüşmüştü. İşverenlerimiz yaşadığımız mağduriyete geçici çözüm üretmedi. Masayı gösterdiğimizde bize ayaklarımızın yere basmadığını söylediler” dedi.
“BİRLİKTELİK KAZANDI”
Günün sonunda taleplerinin kabul edildiğini ifade eden Atabey, “İsteklerimiz yaptığımız grev sonucunda ete kemiğe büründü. Üç fabrikada 41-43-45 günün sonunda grevler anlaşmayla son buldu. Sosyal hakkımızı 30 bin liraya çıkardık. Üç şirkette aynı sözleşme uygulandı. Ücret artışları yıllık olarak değil altı aylık uygulanacak. İki ay sonra tekrar enflasyon zammı alacağız. Birliktelik ve dayanışma kazandığı için mutluyuz. Kırmadan, dökmeden güzel bir grev süreci geçirdik. İşverenler günün sonunda objektif bir bakış açısıyla isteklerimize karşılık verdi. Kazanan barış, huzur ve sulh oldu” diye konuştu.