Bilim ve Teknoloji

Xbox konsollarına 1 Ağustos’ta büyük zam geliyor

Microsoft, depolama ve bellek bileşenlerinde yaşanan maliyet artışları nedeniyle Xbox oyun konsollarında fiyat artışına gideceğini açıkladı. Şirket, yeni fiyatların 1 Ağustos itibarıyla dünya genelinde geçerli olacağını duyurdu

Abone Ol

ABD’li teknoloji şirketi Microsoft, Xbox oyun konsollarının fiyatlarında artışa gideceğini açıkladı. Şirket, kararın depolama ve bellek bileşenlerindeki maliyet artışları nedeniyle alındığını duyurdu.

YENİ FİYATLAR 1 AĞUSTOS’TA GEÇERLİ OLACAK

Microsoft’un açıklamasına göre Xbox konsollarının fiyatları 1 Ağustos’tan itibaren dünya genelinde güncellenecek. Yeni fiyat artışı, farklı depolama kapasitesine sahip modellerde değişen oranlarda uygulanacak.

512 GB MODELLERE 100 DOLAR ZAM

Açıklamada, 512 GB kapasiteli Xbox modellerinin fiyatının 100 dolar artırılacağı belirtildi. Bu artış, giriş seviyesindeki Xbox modellerinin fiyatlarına doğrudan yansıyacak.

1 TB MODELLERE 150 DOLAR ARTIŞ

Microsoft, 1 TB kapasiteli Xbox modellerinde ise 150 dolarlık fiyat artışı yapılacağını bildirdi. Şirketin kararının, özellikle yüksek depolama alanına sahip modellerde maliyet baskısını dengelemeye yönelik olduğu ifade edildi.

2 TB MODELİN SATIŞI SONLANDIRILACAK

Microsoft, 2 TB kapasiteli Xbox modelinin satışını sonlandıracağını da açıkladı. Bu karar, şirketin ürün portföyünde sadeleşmeye gideceği şeklinde yorumlandı.

EKİM 2025’TE DE ZAM YAPILMIŞTI

Microsoft, ABD’de Xbox konsollarının fiyatlarını Ekim 2025’te de artırmıştı. O dönemde konsol fiyatlarına 20 dolar ile 70 dolar arasında zam yapılmıştı.

“YENİ BİR FİYAT ARTIŞINA İHTİYAÇ DUYULMAYACAĞINI UMUYORDUK”

Şirket açıklamasında, yeni zam kararının kolay alınmadığına dikkat çekti. Microsoft, "Yeni bir fiyat artışına ihtiyaç duyulmayacağını umuyorduk ve son birkaç aydır tedarikçilerimizle alternatif çözümler üzerinde çalışıyorduk" ifadelerini kullandı.

BİLEŞEN MALİYETLERİ 2,5 KAT ARTTI

Microsoft, konsollarda kullanılan depolama ve bellek bileşenlerinin maliyetlerinde ciddi artış yaşandığını bildirdi. Açıklamaya göre bu bileşenlerin maliyetleri 2,5 katın üzerinde yükseldi.

2027’YE KADAR MALİYETLERİN DAHA DA ARTMASI BEKLENİYOR

Şirket, mevcut maliyet artışının önümüzdeki dönemde de sürebileceğine dikkat çekti. Microsoft, depolama ve bellek bileşenlerinin maliyetlerinin 2027 sonbaharına kadar yeniden 2 katına çıkmasının beklendiğini vurguladı.

“KONSOLLARDA ETKİ DAHA AĞIR HİSSEDİLİYOR”

Microsoft, tüketici elektroniği sektörünün tamamının mevcut bileşen kriziyle mücadele ettiğini belirtti. Şirket, "Tüketici elektroniği sektörünün tamamı mevcut bileşen kriziyle mücadele ediyor, ancak bunun etkileri özellikle oyun konsollarında daha ağır hissediliyor. Telefonlar, bilgisayarlar, hoparlörler ve diğer tüketici elektroniği ürünlerinin aksine, oyun konsolları genellikle karla değil, üretim maliyetlerinin altında bir fiyatla satılıyor" açıklamasında bulundu.