Güneş ışığıyla vücudumuzun doğal olarak ürettiği D vitamininin, yaşlanma sürecini yavaşlatabileceği ortaya çıktı. Harvard Üniversitesi'nde yürütülen ve sonuçları American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayımlanan dört yıllık araştırma, D vitamininin yalnızca kemik sağlığına değil, aynı zamanda hücresel düzeyde yaşlanmaya da etkili olduğunu gözler önüne serdi.
GÜNDE 2.000 IU D VİTAMİNİYLE YAŞLANMAMAK
Araştırmaya 1.031 yetişkin katıldı. Katılımcılardan bir kısmına her gün 2.000 IU D vitamini takviyesi verilirken, diğer grup plasebo aldı. Çalışma sonunda D vitamini kullanan grubun, biyolojik olarak ortalama 3 yıl daha genç kaldığı görüldü. Bu sonuç, yaşlanmanın hücresel bir göstergesi olan telomer uzunluğuyla ilişkilendirildi. Telomerler yaş ilerledikçe kısalıyor, ancak D vitamini takviyesi alan katılımcıların telomerlerinde belirgin bir korunma gözlendi.
DOĞANIN BEDAVA GENÇLİK İKSİRİ
Uzmanlara göre bu olumlu etkinin temelinde vücudun kendi kendine sentezlediği D vitamini yatıyor. Güneş ışınları cilde temas ettiğinde, D vitamini üretimi doğal şekilde başlıyor. Bu nedenle her gün 15-20 dakika güneşlenmek, vücudun ihtiyacı olan D vitamininin büyük kısmını karşılayabiliyor.
UZMANLAR DOZ UYARISI YAPIYOR!
Araştırmada kullanılan 2.000 IU’luk günlük doz, önerilen standart miktarın üzerinde olsa da, uzmanlar bu seviyenin güvenli sınırlar dahilinde olduğunu vurguluyor. Yine de kontrolsüz şekilde yüksek dozda D vitamini alınması; vücutta kalsiyum fazlalığına, dolayısıyla böbrek taşı, mide bulantısı ve kas ağrılarına neden olabiliyor.
KAYNAK: SÖZCÜ