Çeşme Belediyesi’nin bu yıl 14’üncüsünü düzenlediği Alaçatı Ot Festivali, uluslararası gastronomi dünyasında önemli bir başarıya imza attı. 20 farklı ülkeden katılımın sağlandığı ve çok sayıda Michelin yıldızlı şef, gastronomi uzmanı ile akademisyenin ağırlandığı Gastro Bodrum organizasyonu kapsamında, Alaçatı Ot Festivali “Yılın En Etkili Gastronomi Festivali” ödülüne layık görüldü.

Alaçatı Ot Festivali 2

ÇEŞME’NİN MUTFAĞI DÜNYA SAHNESİNDE

Festivalin kazandığı bu prestijli ödül, Çeşme’nin ve Türkiye’nin gastronomi turizmindeki güçlü konumunu bir kez daha gözler önüne serdi. Dört gün boyunca süren etkinliklerde; Şefler Meydanı, Sanat Sokağı, Edebiyat Buluşmaları, atölyeler, çocuk aktiviteleri, sergiler, söyleşiler, yarışmalar, doğa yürüyüşleri ve konserlerle ziyaretçilere oldukça zengin bir program sunuldu.

GELENEKTEN GELECEĞE: YEREL LEZZETLERE MODERN YORUM

Festival boyunca kurulan stantlarda mevsimlik otlar, yerel tarifler ve Ege mutfağının özgün tatları ziyaretçilerle buluşturulurken geleneksel lezzetler modern dokunuşlarla yeniden hayat buldu.

DÖRT GÜNLÜK TURİZM HAREKETLİLİĞİ

Renkli anlara sahne olan festival hem yerel hem de uluslararası ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü. Dört gün boyunca Alaçatı sokakları binlerce kişiyi ağırlarken, bölgenin doğası, kültürü ve mutfağı bir kez daha ön plana çıktı.

KÜLTÜREL MİRAS VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM VURGUSU

Alaçatı Ot Festivali’nin bu ödülle taçlandırılması, yerel değerlerin korunması, sürdürülebilir turizm anlayışının yaygınlaştırılması ve gastronomi kültürünün uluslararası tanıtımı açısından önemli bir kazanım olarak değerlendiriliyor.

Kaynak: Haber Merkezi