ÖZGÜR DOĞU SAYMAZ - EGE TELGRAF/ İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İZDOĞA'da çalışan bazı işçiler, toplu iş sözleşmesinden kaynaklanan alacaklarının ödenmediği gerekçesiyle yasal süreç başlatmaya hazırlandığını açıkladı. Belediye-İş Sendikası üyesi işçiler tarafından şirkete verilen dilekçelerde, sözleşmede yer alan çeşitli ödeme kalemlerinin bugüne kadar yapılmadığı öne sürüldü.
DİLEKÇEDE HANGİ ALACAKLAR YER ALDI?
İzmir'de İZDOĞA Genel Müdürlüğü'ne sunulan dilekçede, işçilerin 1 Mart 2024 ile 28 Şubat 2026 tarihleri arasında yürürlükte bulunan toplu iş sözleşmesinden yararlandıkları belirtildi. Dilekçede, 2026 yılına ait hizmet özendirme primi, ikramiye avansı, bayram avansları, birleştirilmiş sosyal yardım ve fazla çalışma alacaklarının sözleşmede belirtilen tarihlerde ödenmesi gerektiği ancak bugüne kadar ödeme yapılmadığı iddia edildi.
YASAL SÜREÇ MESAJI
İzmir'de işçiler tarafından verilen dilekçede, taleplerin karşılanmaması halinde yasal yollara başvurulacağı ifade edildi. Ayrıca gecikme nedeniyle doğabilecek faiz haklarının da saklı tutulduğu belirtildi.
İzmir'de başlayan süreçte şu an için yaklaşık 10 işçinin yer aldığı öğrenildi. İşçiler, alacaklarının ödenmemesi halinde dava yoluna gidileceğini belirtirken, önümüzdeki günlerde yeni başvuruların da yapılabileceği ifade edildi.
İZDOĞA'nın konuya ilişkin açıklama yapması halinde haber güncellenecektir.
İlgili dilekçe şu şekilde:





