Karşıyaka Belediyesi, kent düzenini ve vatandaşların huzurunu korumak amacıyla iş yerleri ve eğlence mekânlarından kaynaklanan gürültü kirliliğine yönelik denetimlerini sürdürüyor. Vatandaşlardan gelen şikâyetler doğrultusunda yürütülen çalışmalarda, kurallara uymayan işletmelere uyarı yapılırken mevzuata aykırı faaliyet gösterenlere idari para cezası uygulanıyor.
ŞİKAYETLER ÜZERİNE SAHADA DENETİM
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, şikâyete konu olan işletmelerde yerinde denetimler ve ses ölçümleri gerçekleştiriliyor. Ekipler; iş yerlerinde kullanılan makine ve ekipmanlar, şantiye faaliyetleri ve müzikli eğlence mekânlarından kaynaklanan gürültüleri teknik cihazlarla ölçerek inceleme yapıyor. Denetimlerde, İzmir Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından verilen müzik yayın izin belgesinin bulunmaması ya da belirlenen sınır değerlerin aşılması durumunda işletmelere işlem uygulanıyor.
MEVZUATA AYKIRI İŞLETMELERE CEZA
Yapılan kontroller sonucunda mevzuata aykırı faaliyet gösterdiği tespit edilen işletmelere, gerekli uyarıların ardından Çevresel Gürültü Kontrol Yönetmeliği kapsamında idari para cezaları uygulanıyor. Gece ve gündüz olmak üzere planlı şekilde sürdürülen denetimlerde farklı alanlar ayrı ayrı kontrol ediliyor.
GECE VE GÜNDÜZ YOĞUN MESAİ
Belediye ekipleri denetimlerini günün farklı saatlerinde sürdürüyor. Gündüz yapılan çalışmalarda şantiye gürültüsüne yönelik ölçümler yapılırken, şikâyete konu işletmelerde detaylı incelemeler gerçekleştiriliyor. Gece denetimlerinde ise özellikle eğlence mekânları mercek altına alınıyor. Mevzuata aykırı hareket ettiği belirlenen işletmelere Çevre Kanunu kapsamında 419 bin Türk Lirası’ndan başlayan ve tekrar eden ihlallerde artan idari para cezaları uygulanıyor.
"KENT DÜZENİNİ GÜVENCE ALTINA ALIYORUZ"
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, denetimlere ilişkin yaptığı açıklamada, “Vatandaşlarımızın yaşam kalitesini korumak, huzurlu ve güvenli bir kent ortamı sağlamak adına denetimlerimizi ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İlçe genelinde yürüttüğümüz denetimlerle, vatandaşlarımızın haklarını korurken kent düzenini de güvence altına alıyoruz. Kurallara uyan, çevreye ve insana saygı gösteren tüm esnafımıza teşekkür ediyorum. Ancak yasal sınırları aşarak komşuluk hukukunu ve kent huzurunu bozan uygulamalara kesinlikle müsaade etmeyeceğiz. Karşıyakamızın huzuru için gece gündüz demeden sahada olmaya ve denetimlerimizi kararlılıkla sürdürmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.