İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, deprem sonrasında kurtarma ve yardım faaliyetlerine ilişkin değerlendirme toplantısı yaptı. İzmir Ulaşım Merkezi’nde (İZUM) gerçekleşen toplantıda konuşan Soyer, süreçte koordineli bir çalışma yürüteceklerinin altını çizdi, “Bu toplantıları her gün yaparak yaptığımız ve yapacak olduğumuz çalışmaları anlatacağız” dedi.

KALEM KALEM ANLATTI

50 saatin sonunda ortaya çıkan tabloyu paylaşan Soyer, “Vatandaşlarımız da bu çaba içindeydiler. O ana kadar yaptığımız tespitlerde bayraklı ve Seferihisar’da depremin çok daha yıkıcı etkileri olduğunu gördük. Çok şükür Seferihisar’da binalarda büyük bir hasar ve yıkım söz konusu olmadı. Bayraklı dışında da büyük yıkımlı hasar olmadığını tespit etti. Büyük yıkımın Bayraklı’da olduğunu gördük ve çok yoğun bir çalışma başlattık. 371 az hasarlı, orta hasarlı 4, ağır hasarlı 13, yıkık 6, acil yıkım gerektiren 7, içine girilemeyen 14, toplam 415 binamız hasarlı. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak onlarca, yüzlerce binada hizmet veriyoruz. Merkezdeki binamızda da hasar tespit ettik. Binayı önümüzdeki günlerde boşaltıyoruz. Ekiplerimiz diğer binalarımızda hizmete devam edecek. 58 vefat, 11’i ağır olmak üzere 930 yaralı. 104 kişi kurtarıldı, 55’i AKS ekiplerimizce ilk anda kurtarılan vatandaşlarımız. Çalışmalar kapsamında ilçelerimizde 57, Büyükşehir’den de bin 375 çalışanımız hizmet veriyor. Bunlardan bazıları lojistik destek veriyor. Sahada 5 bin 572 arkadaşımız çalışıyor. 229 iş makinesiyle çalışmalara destek veriyoruz. Bunlardan 11 tanesi 300 tonluk özel vinçler. Bu çerçevede yine fen işlerimizin taşınan enkaz miktarı da 192 kamyona ulaştı. Altyapı konusunda sadece büyükşehir 20 noktada altyapı onarım çalışması gerçekleşti. Bu arada vatandaşlarımıza şarj için 4 istasyonun kurulumu yapıldı. Önümüzdeki günlerde de ücretsiz wifi notaları kuracağız. Toplam 42 bin 400 bardak çorba dağıtımı gerçekleşti. 9 bin 150’si ilçe belediyelerden geldi. 18 bin 942 ilçeden 31 bin 500 litre Büyükşehir’den içme suyu yardımı yapıldı. 40 bin 155 olmak üzere 63 bin 755 ekmek yardımı. 24 bin 95 öğün ilçelerden büyükşehirden 16 bin 588 öğün servisi yapıldı. Belediyelerimizden de 25 bin öğün desteği sağlandı. İlçelerimizden 128 adet çadır, Büyükşehir 550 çadır kurdu. AFAD’da bin 130 çadır kurmuş durumda. İlçelerimizden 12 bin 76 adet battaniye sallandı. Önümüzdeki günlerde çadır matı ve uyku tulumu konusunda ihtiyaç olduğunu tespit ettik, temin edeceğiz. Maske dağıtım çalışmalarımız da yine aynı şekilde devam ediyor” dedi. Anlattıkları çalışmanın sadece bu zamana kadar geçen süreçte yapıldığının altını çizen Başkan Soyer, “Büyükşehir Belediyesi bin 554 noktada dezenfeksiyon çalışması yaptı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile birlikte Sosyal Hizmetler Müdürlüğümüz ortak bir çalışma başlatıyor. 24 sosyolog ve psikolog belirlendi. Hem yetişkinlere hem de çocuklarımıza destek olacağız. Askıda hizmetler çalışmasına başlıyoruz. Andemi döneminde kriz kurulu adı altında haftalık toplantılar yapıyorduk. Bunu yeniden başlatıyoruz. Her pazartesi saat 12’de toplantı yapılacak. Sevgili Haluk Levent’in AHBAP, Mert Fırat’ın İhtiyaç Haritası, AKUT, AÇEV gibi kurumlar da dahil oldular. STK’larla bu bağlantıyı dinamik bir işbirliği gerçekleştireceğiz” diye konuştu.

‘TOPLU KONUT VE KONTEYNER ŞEHİR’

Dün İzmir’e gelen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve siyasi parti liderleriyle toplantılar da düzenlediğinin altını çizen Soyer, şu açıklamaları yaptı: “Öncelikle 4 bakanımızın katıldığı bir toplantı yaptık. Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, genel başkan yardımcılarımız ve PM ile bir toplantı yaptık. Ardından Sayın Cumhurbaşkanımız ve çok sayıda bakanlarımızla AFAD’da bir toplantı yaptık. Bu toplantılarda özellikle birlikte uyum içinde çalışmak ve ulaşabileceğimiz vatandaşın sayısını artırmak amacıyla ne tür işler yapacağımızı konuştuk. Kamu misafirlerimizin ilgili bakanlıklarca vatandaşların kullanıma açılmasına karar verildi. Toplu konut çalışmaları başlatılması ve konteyner kent yapımına karar verildi. Bu çalışmalar devam edecek ama bir yandan da biz ilçe belediyelerimizin katkılarını koordine edecek bir zemin oluşturduk.”

‘KOORDİNE’ VURGUSU YAPTI

Çalışmalar kapsamında daha koordineli hareket etmek amacıyla bir takım kararlar da aldıklarını sözlerine ekleyen Soyer, “Tüm ilçe belediyelerimiz destek vermek istiyor ve bu desteklerin koordine edilmesine ihtiyaç var. Biz hangi belediyemizin hangi başlıklarda ve ne miktarda destek vereceğini tespit ettik. Bunların dağıtılması ile ilgili de Bayraklı Belediyesi ile bu çalışmayı sürdürme kararı aldık. Böylece çok sayıdaki destek talebini de belediye bünyemizde koordine etmek için hazırlık yaptık. Çok sayıda vatandaşımız dışarıda yaşıyor, evlerini terk ettiler. Park ve yeşil alanlarda kurulan çadırlarda gecelerini geçirmeye çalışıyorlar. Bu durum uzunca bir süre alabilir. O nedenle bu desteklerin de sürdürülebilir bir noktaya taşınması lazım. İhtiyaç duyulan her şeyin anında teminini sağlamak önemli hem de çok sayıda destek talebi var. Eğer bunlar koordine edilemezse amacına ulaşamama gibi sonuçlar olabilir. Bunu bertaraf etmek için İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak çalışacağız” dedi.

5 YENİ KAMPANYA

Korona virüsle mücadele sürecinde vatandaşlara destek amacıyla hizmet veren Halkın Bakkalı’nı depremzedelere yardım etmek isteyen vatandaşlar için yeniden hizmete açtıklarını duyuran Soyer, 5 başlık altında yeni bir kampanya hazırladıklarını bildirdi. Kampanyaların iki tanesinin gıda, üçüncüsünün erzak, dördüncüsünün hijyen, beşincisinin de uyku tulumu paketinden oluşacağını söyleyen Soyer, “Vatandaşlarımız istedikleri seçenekte destekte bulunabilecekler. Burada özellikle bu koordinasyon sadece ilçe belediyeleriyle sınırlı değil. Büyükşehir belediyelerimiz de olağanca gücüyle bize destek oluyorlar. Herkes Türkiye’nin her yerinden İzmir için bir kaygı taşıyor ve destek olmak istiyor. Biz de bu desteklerin bir zerresi heba olmasın diye güçlü bir ekip kurduk. Hem halkın bakkalı hem ilçelerimizden hem de onun dışındaki diğer kurumlardan gelecek destekleri koordine edeceğiz” açıklamalarında bulundu.

‘GURUR DUYUYORUM’

Daha sonra mücadele kapsamında destek veren herkese teşekkürlerini sunan Soyer, “İzmir yine dayanışma kültürüne ne kadar hakim olduğunu çok iyi hissettiriyor. Tüm İzmirliler’e minnettarım ve bu şehrin bir ferdi olmaktan gurur duyuyorum. Herkes ne yapması gerektiğini soruyor. Tüm İzmirliler’e de teşekkür ediyorum. Bu toplantıları her gün yaparak çalışmalarımızı ve yapacak olanları anlatacağız” dedi.

‘DEPREM ÇALIŞTAYI’

Son olarak, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı nezaketinde bir havuz oluşturulduğunu da belirten Başkan Soyer, “Hasarlı bölgeler tespit ediliyor. Bu konuda endişe eden bütün vatandaşlarımızın binalarını bildirmelerini rica ediyoruz. Önümüzdeki hafta bir deprem çalıştayı planlıyoruz. Geçen ay bir deprem daire başkanlığı kurmuştuk. Bu depremin ardından tüm Türkiye’de bu konuda sözü olanları davet edeceğimiz bir çalıştay gerçekleştireceğiz. Bilim insanları mevcut faylardan biri değil, denizdeki fayın kırıldığını ortaya attı. Bu yeni bir konu. Kısacası çok daha geniş bir çerçevede Türkiye’ye ışık tutacak bir çalıştay gerçekleştireceğiz. Bu çalışmalar planlama çalışmalarımızı, mevzuat taleplerimizi, deprem bilincimizi etkileyecek. O nedenle bu çalışma önümüzdeki hafta Türkiye için faydalı olacak” diye konuştu. Tolga Yaman